fru gretas pyssel

Direktlänk till inlägg 18 december 2011

Kristall-ljuskrona och pocketbok-omslag.

Av lilian - 18 december 2011 20:08

Nu har jag en tjusig ljuskrona i köket.Kollade igenom mina skrot saker som jag har samlat på mig från soprum mm.Hittade en liten ljuskrona som jag piffade upp med skrotade prismor som jag har fått av en kristallkrone reparatör en gång.Jag är nöjd med resultatet.

Det kan vara ganska läskiga bilder på pocket-deckare och ibland vill man kanske inte att andra ska se vad man läser på tåg mm.Då är det bra med ett fint fodral på boken.Sydde detta igår av ett tyg som jag har målat själv.Hade glömt bort det,gjorde det när jag gick på tygtryck på Västerortsaktivitetscenter  i Blackeberg.Saknar centret men inte Blackan.

 

 
 
Ingen bild

svärdottern

19 december 2011 17:10

Vad fina saker du gör! *kram*

 
Ingen bild

Love

22 december 2011 11:22

Väskan blev ju jättefin och tipset med bokomslag tar jag efter men så fint som ditt blir det inte. Jag gillar när man kan återanvända saker som tex din lampkrona.
Visst önskar man ha alla omkring sig på julafton men det här året blir det vi och dotter.
Svårt att skriva med stor katt på tangentbordet men jag vill önska dig en riktigt trevlig o fridfull GOD JUL så höres vi efter helgerna min vän.
Kram från Love.

 
wiper

wiper

23 december 2011 10:39

Jättefin ljuskrona du tillverkat och även bokomslag. Du är så kreativ.

God Jul och ett Gott Nytt År till dig och din familj från Mr T och mig
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sophia

Sophia

3 mars 2012 08:56

Åh! Vilka fina grejer du gör! (: Älskar att pyssla!

http://www.sooq.blogg.se

 
Sanna

Sanna

10 maj 2019 15:57

Jag kan inte heller låta bli att rädda prylar från soprum och piffa upp <3 Älskar återbruk av alla de slag!

http://krimskramsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lilian - Måndag 22 jan 23:34


Mitt barnbarn ville sy ett gosedjur. Vi letade runt i mina böcker efter mönster på olika varianter, och hittade en björn som hon gillade. Tyckte den såg svår ut. Hade en svag aning om att jag påbörjat en sådan en gång men gav upp. Mycket riktigt, i e...

Av lilian - 12 december 2023 11:46

Nu har jag städat och möblat hos småfolket. Så nu har julen kommit till dom och julbaket är i full gång. ...

Av lilian - 28 november 2023 19:00

Hittade en fint tyg för ett tag sedan, kom på att det passar nog bra i badrummet, har turkosa handdukar och matta där. Det är guld och turkos. ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Väder

Vädret Nynäshamn

Senaste inläggen

Länkar

gästbok

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards