fru gretas pyssel

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Längtar till våren i Nynäshamn.

Av lilian - 4 januari 2012 21:45

Jag tog mig en prommis i blåsten idag,hade ingen lust men ibland måste man för hälsans skull.

Postade ett brev som måste iväg idag så när jag ändå var ute så tog jag en sväng "ner på stan".Tänkte testa fiket inne på biblioteket men kom inte längre än till entren då jag fick syn på en skylt där det stod "Loppis".Jag är ju svag för dom som ni vet.Det är en jätte trevlig dam som jobbar där,vi pratade om både det ena och det andra,köpte inget men kommer med all säkerhet att komma tillbaka.Dom ska hålla stängt ett tag för ombyggnad men när det öppnas igen ska jag ta med kameran och berätta mer om stället.Fikat på Bibblan glömde jag bort,får ta det en annan dag för det är ett väldigt fint det också,bibblan alltså.När jag blåst hem så hade posten kommit med mina frön som jag har skickat efter från odla.nu.

Luktärtor.

   

och Kungssjus och Clematis som är perenna.

 

Det blir fint på min uteplats i sommar.  

 
 
Margit

Margit

4 januari 2012 22:38

Vad du är duktig..som GÅR promenader..och ärenden..I går..så tog jag BILN när jag skulle till Bibblan oh ICA..för LAT att gå...
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

 
wiper

wiper

6 januari 2012 06:32

Det verkar ju inte bli nån vinter i år utan känns mer som en tidig vår eller höst. Kul att dom hade loppis på bibblan. Du får snart chans att plantera för vi får nog ingen snö och det blir vår och sommar direkt

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

10 januari 2012 12:41

Vad fint du kommer att få på din täppa till sommaren :-) Ha en fin tisdag vännen! Kramis! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

10 januari 2012 21:35

Man blir ju glad bara av att se dina fröpåsar. När ska du börja såför dom ska väl börja växa inne och sen vänjas ut.
Det kan nog blåsa rätt bra i Nynäs med tanke på havet men om några månader är vindarna ljumma.
Snygg kistrallkrona du fixat har man bara fantasi finns inga gränser.
Jag försökt få upp mina kökslampor i går men måste byta kontakter och elaffär finns inte i närheten så tålamod gäller.
Att stå emot en loppis är svårt och det blir kul för dig när dom sen öppnar. Jag funderar på att ha kläloppis här i sommar.
Har fått massvis av kläder från dotter med barn och många av mina kläder har krympt som det så vackert heter. Det svåra är att krympa själv men jag försöker.
Sängen och boken drar så jag säger natti natti och sov gott min vän.
Kram från Love

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lilian - Måndag 22 jan 23:34


Mitt barnbarn ville sy ett gosedjur. Vi letade runt i mina böcker efter mönster på olika varianter, och hittade en björn som hon gillade. Tyckte den såg svår ut. Hade en svag aning om att jag påbörjat en sådan en gång men gav upp. Mycket riktigt, i e...

Av lilian - 12 december 2023 11:46

Nu har jag städat och möblat hos småfolket. Så nu har julen kommit till dom och julbaket är i full gång. ...

Av lilian - 28 november 2023 19:00

Hittade en fint tyg för ett tag sedan, kom på att det passar nog bra i badrummet, har turkosa handdukar och matta där. Det är guld och turkos. ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Väder

Vädret Nynäshamn

Senaste inläggen

Länkar

gästbok

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards