fru gretas pyssel

Alla inlägg under december 2020

Av lilian - 24 december 2020 01:09

Jag gillar inte ordet ensam, jag lever själv för jag har valt det. Trivs ganska bra i mitt eget sällskap, skrattar åt mig själv ibland för jag kan göra ganska tokiga saker när jag inte tänker mig för. Men har även perioder då panikångest slår till och katastroftankar kommer, då känner jag mig ensam. Därför gillar jag ordet själv. Så jag är själv denna jul, corona karantän, är skräckslagen för denna farsot som drabbat oss. Har gjort en Jansson och skinka pluss lite till så det blir julstämning. Långpromenad på förmiddagen någon timme. Hoppas att solen skiner. Sen fördrivs dagen med Lerin och småäta julmaten. Blir nog bra det där.

Firar påsk och sommar samtidigt, blommorna plockade jag igår på min uteplats.

Av lilian - 9 december 2020 00:48

Det var längesen jag sydde något klädesplagg. Men nu satte jag igång med att sy en tröja till ett av mina barnbarn. Fick tag på ett så fint tyg i tygbutiken här i Nynäshamn, tygmans.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Väder

Vädret Nynäshamn

Senaste inläggen

Länkar

gästbok

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards