fru gretas pyssel

Alla inlägg under september 2008

Av lilian - 9 september 2008 23:15

Av lilian - 9 september 2008 22:40

Jag tycker om att göra nya saker av gamla.Hittade en tröja i tvättstugan som någon hade krymt o kastat.Den tog jag hem o klippte sönder o gjorde en väska av,har så det räcker till flera stycken om jag syr baksidan i ett annat tyg.Älskar att rota i soprum  ,det är rena skattkammaren tycker jag.Mina möbler kommer till största delen från loppisar o soprum.Gratis är gott ,elda upp möbler tycker jag är rent kriminelt.

Av lilian - 8 september 2008 23:25

Av lilian - 8 september 2008 23:15

Veckan har börjat.Brödet blev jätte gott som jag bakade i bakmaskinen.

Kom iväg sen till activitetscentret ,handarbete står först på listan sen sömnad.Började tova två små dockor,visar bilder när dom är klara.Visar lite luffarslöjd idag.

Av lilian - 7 september 2008 17:39

Nu går helgen mot sitt slut.Jag har pysslat med att prova bakmaskinen jag har fått av min kompis Anita,trodde väl aldrig att jag skulle använda en sån.Det gick bra ,kunde baka en sockerkaka med äpplen undertiden som maskinen gick.Kollade på Johnny Depp på kvällen,han är ju för söt.Söndagen blir en slappar dag,tovade lite ,testar att blanda olika tekniker.Måste nog skärpa mej o dammsuga o diska innan vardagen kommer.Jag hatar att städa o diska,går gärna förbi disken o vinkar o säger hej hej nu går jag o pysslar.Men först ska jag visa vad min son o hans fru fick i bröllopspresent.

Av lilian - 6 september 2008 15:17

Av lilian - 5 september 2008 18:28

Äntligen är veckan slut  o helgen här.Det har varit stressigt i 3 veckor,bröllop

o födelsedagar,har även startat mina kurser på vac.Det tar ett tag att komma in i rutinerna,är ingen ungdom längre.

Det ska bli skönt att få rå om sej själv o katten o röja upp i röran hemma.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Väder

Vädret Nynäshamn

Senaste inläggen

Länkar

gästbok

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards