fru gretas pyssel

Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

Kuriosa

Av lilian - 28 februari 2009 22:21

Var på mässan i kista idag på Nostalgi&kuriosa mässan.Det var ganska mycke folk där,träffade på min snickarfröken där.Mycke roligt att titta på men priserna var inte nostalgiska.Utställarna körde med antikpriser.Då föredrar jag loppisarna i Dalarna istället,där kan man göra fynd.

 
 
Ingen bild

bug

1 mars 2009 17:42

Du har hunnit med mycket sen jag kommenterade sist, bla träffat snickarfröken, helt apropå?
Jag och Barbro har också haft en del för oss. Förra helgen buss och färja till Adelsö, sen till Kurön med gammal båt i smal isränna. Därifrån vandring tvärsöver Kurön, vidare 7 km på isen till Ridön där vi passerade ett kruthus från 30-åriga krigets dar och kom till Ridö gård där vi blev inbjudna av tillsyningsmannen att fika i deras kök. Paret var på tillfälligt sparkbesök från Överenhörna och berättade om öns historia och att den nu skulle återställas med åkrar och beteshagar. Sedan gick vi på kostig och över Björkfjärdens is där Sten Sture för mer än 500 år sen dog efter att ha sårats i ett slag mot danskarna. Vi tog oss dock levande tillbaka till Kurön där vi fick middag tillsammans med fd alkoholister med mycket att berätta. Till slut samma väg tillbaka hem. Strålande sol, det kan man väl kalla heldag.
Denna helg inte fullt så händelserik, dock skön vandring i strålande sol över isar runt och på bla annat Fågelön och Björnholmen utanför Kärsön. Inga björnar, men många vildsvin och en havsörn.
Ses i morgon, Gunnar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lilian - Måndag 22 jan 23:34


Mitt barnbarn ville sy ett gosedjur. Vi letade runt i mina böcker efter mönster på olika varianter, och hittade en björn som hon gillade. Tyckte den såg svår ut. Hade en svag aning om att jag påbörjat en sådan en gång men gav upp. Mycket riktigt, i e...

Av lilian - 12 december 2023 11:46

Nu har jag städat och möblat hos småfolket. Så nu har julen kommit till dom och julbaket är i full gång. ...

Av lilian - 28 november 2023 19:00

Hittade en fint tyg för ett tag sedan, kom på att det passar nog bra i badrummet, har turkosa handdukar och matta där. Det är guld och turkos. ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Väder

Vädret Nynäshamn

Senaste inläggen

Länkar

gästbok

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards