fru gretas pyssel

Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Hittelön

Av lilian - 17 november 2009 18:03

Jag hittade ett par glasögon i en buske på gården.Satte upp en lapp vid porten till det hus som jag trodde att ägaren bor,för jag kände igen modelen på bågarna och vet bara en som har såna.Efter några dagar ringde han upp ,och visst var det hans glasögon.Han hade tappat dom i Juni,men hade inte anmält till försäkringsbolaget ännu för självrisken skulle gå på 2000 kr.Han hade hoppet uppe att någon skulle hitta dom så då gav han mej 500 kr i hittelön.Jag brukar inte ta emot hittelön när jag hittar något men nu kom det som en skänk från åvan ,visste inte hur jag skulle få råd med nya vinterskor.Så nu blev det nya skängor och glasögonägaren slapp undan en stor kostnad för sitt slarv på fyllan när han tappade brillorna.

Imorgon ska jag skriva kontrakt på lägenheten ,äntligen så ska sju svåra år vara till ända.

 
 
angelica

angelica

17 november 2009 18:16

härligt med välbehövd hittelön ! :D

http://angelicato.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

17 november 2009 19:49

Wooow! Det var ju inte dumt! Och vad härligt att äntligen få ett kontrakt. Ha en fin tisdagskväll! KRAMEN! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

19 november 2009 11:41

Detta var en riktig solskenshistoria och man blir alldeles varm. Båda vann på detta och du gjorde det så bra som fixade så ägaren fick tillbaka sina glasögon ;)

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lilian - Måndag 22 jan 23:34


Mitt barnbarn ville sy ett gosedjur. Vi letade runt i mina böcker efter mönster på olika varianter, och hittade en björn som hon gillade. Tyckte den såg svår ut. Hade en svag aning om att jag påbörjat en sådan en gång men gav upp. Mycket riktigt, i e...

Av lilian - 12 december 2023 11:46

Nu har jag städat och möblat hos småfolket. Så nu har julen kommit till dom och julbaket är i full gång. ...

Av lilian - 28 november 2023 19:00

Hittade en fint tyg för ett tag sedan, kom på att det passar nog bra i badrummet, har turkosa handdukar och matta där. Det är guld och turkos. ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Väder

Vädret Nynäshamn

Senaste inläggen

Länkar

gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards