fru gretas pyssel

Alla inlägg under augusti 2009

Av lilian - 31 augusti 2009 17:02

Det blev väl mottagen i min nya hårfärg,det var inte för mörkt tyckte mina vänner.

Av lilian - 29 augusti 2009 12:45

Idag har jag färgat bort dom GRÅ men blev nog lite för mörk.

Har nästan samma färg som min fru Greta.Förr så färgade jag håret mörkrött,eller klimaterierött som en del kallar det.Men nu när jag är i klimateriet vill jag ju inte skylta med det,så det får bli brunt istället.Min naturliga färg är mörkblond med vita o grå slingor i tinningarna.

Av lilian - 28 augusti 2009 08:10

Jag är så trött på att vakna av att benen värker o ryggen värker.Har köpt en ny madrass nu så hoppas att ryggen ska bli bättre.Min läkare är väldigt försiktig med att skriva ut kodein preparat men det är det enda som hjälper,har lyckats få honom att skriva ut 20 st.Men det känns förnedrande då jag tar 1-2 om dan för att kunna komma igång i kroppen,det lindrar den värsta smärtan så jag kan komma iväg ut.När jag väl kommer igång så minskar smärtan av att jag rör på mej.Jag får rådet att ta alvedon o liknande mot min fibrovärk,men hur många ska jag behöva stoppa i mej då

och hur kommer min lever må.Är det fler som får bråka med läkare för att få smärtlindring vid fibromyalgi?.Tänker be om en remiss till smärtklinik,dom borde väl vara proffs på fibro smärtor.Ta gärna emot tips o råd.

Av lilian - 27 augusti 2009 17:01

Nu har jag beställt glasögon på nätet.Fick hem provbågar från Favoptic.Manekängade för mina kurskompisar och fick hjälp att välja bågar.Har jag tur och att allt funkar som det ska så kan jag komma undan med 550 kr för glasen för långt håll.Mina läsgalasögon från optikern gick på 1200 kr,så det är ju skillnad .Hoppas att det inte blir fiasko,men det är inget köptvång men min kompis har köpt därifrån och är nöjd.Så håll tummarna för mej att dom blir bra.

Av lilian - 25 augusti 2009 12:36

Jag måste säga att tur med män har jag aldrig haft,men väldigt bra svärföräldrar.Vad gör man när man inte får lån eller orkar att få fler nej av fonder eller soss.Jo efter mycke vånda o ångest så ringde jag min fördetta svärföräldrar.Dom är helt underbara,utan dom så vet jag inte hur mina barn o jag skulle ha klarat min sjukdomstid.Dom har alltid ställt upp.

Nu behövde jag hjälp med glasögon,dom är ju inte billiga.Visst kunde dom hjälpa mej och låna mej pengarna utan ränta.Så nu kan jag köpa mej nya ögon.Tack mina underbara svärmor o svärfar.

Av lilian - 23 augusti 2009 13:00

Imorgon startar aktiviteterna på Västerorts aktivitetscenter igen.Det ska bli kul att få träffa mina vänner igen och få komma igång med skapandet .

Av lilian - 21 augusti 2009 12:58

Var hos ögonläkaren i onsdags.Det var en upplevelse,jag tycker att det är obehagligt när nån petar i ansiktet o framförallt i ögonen.Läskiga droppar o ljus i ögonen,fy.Men det gick bra var inte starr som jag oroade mej för,skönt.Ålders förändringar o brytningsfel.Det blir till att skaffa glasögon för långt håll nu,läsglasögon har jag sen tidigare.Att jag oroade mej för starr beror på att min mamma har gråstarr o mormor o hennes systrar blev blinda av grönstarr.

Av lilian - 18 augusti 2009 09:59

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Väder

Vädret Nynäshamn

Senaste inläggen

Länkar

gästbok

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards