fru gretas pyssel

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Dessa starka kvinnor.

Av lilian - 16 februari 2011 22:16

Jag måste ge dessa starka "desperata" kvinnor en eloge .Dom "karlar" som vi svenska kvinnor ratar,litar dom på(falska löften,kärlek)Och gifter dom sig med.Många ser dessa kvinnor som horor.Me n dom är med systrar som vi ska respektera.Jag tänker på dessa tjejer som lockas hit till Sverige med fagra löften att räddas från fattigdom och elände.Men hamnar i ett liv med hot och misshandel,ofta med barn inblandade      

 
 
wiper

wiper

17 februari 2011 09:54

Jag tänker på dom också. Fint skrivet av dig.

Ha en bra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

17 februari 2011 21:38

Det är synd om många flickor som kommer hit och blir utnyttjade. Fy får kåta gamla gubbar som inte får med sig någon här utan lockar hit ofta yngre töser/kvinnor och lovar guld och gröna skogar, blir så ledsen, så ledsen ..
Ett mycket bra inlägg.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

lilian

18 februari 2011 08:21

Tack för din kommentar.Jag ser dessa gubbar ofta här i Blackan och har även hört när dom har tipsat andra ensamma "udda" karlar om att åka till Tailand och hämta hit en fru.Det finns "äkta" par också men dom är sällsynta.
kram.

 
Leina

Leina

20 februari 2011 09:40

Så sant så sant.... Det finns så många "systrar" som lider i det tysta, tillsammans med män som är obeskrivligt grymma och respektlösa...

Min bror är gift med en kvinna från Thailand... Varje gång jag säger det känner jag mig tvungen att försvara honon... Att hon är klok och välutbildad och kommer från en väldigt rik familj... Varför känner jag mig tvungen till det? Jo för att så många kvinnor är hitlurad av skitkarlar... Kul blogg... Hittade den idag.. =)

http://leinas2.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lilian - Måndag 22 jan 23:34


Mitt barnbarn ville sy ett gosedjur. Vi letade runt i mina böcker efter mönster på olika varianter, och hittade en björn som hon gillade. Tyckte den såg svår ut. Hade en svag aning om att jag påbörjat en sådan en gång men gav upp. Mycket riktigt, i e...

Av lilian - 12 december 2023 11:46

Nu har jag städat och möblat hos småfolket. Så nu har julen kommit till dom och julbaket är i full gång. ...

Av lilian - 28 november 2023 19:00

Hittade en fint tyg för ett tag sedan, kom på att det passar nog bra i badrummet, har turkosa handdukar och matta där. Det är guld och turkos. ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Väder

Vädret Nynäshamn

Senaste inläggen

Länkar

gästbok

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards